anniverssary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 10

Farisya LoVe SToRy Part 3

salam dan selamat sejahtera...

kisah cinta aku...

bagi part yang ke-3 ni...
actually x kan habis hggalah aku da grad n dpat jadik cikgu... wink3x....

hmmmm...

Cinta di IPTA??

sangat2lah mencabar...
byk dugaan yang perlu aku dan dia tempuhi...
bermacam2 ragam...

oleh kerana..
setelah menjejak kaki ke IPTA...

cabaran sentiasa di hadapan kami...

di sinilah tempat yang mematangkan aku...
mematangkan dia...
membuka mata melihat dunia luar...
tp...

dalam mengikut perubahan budaya dan perubahan cara hidup di universiti...
kadang2 ia membawa aku dan dia alpa...
melupakan janji2 yang ditaburi...
(mungkin kot). hmmm...

sebelum aku menjejaki kakiku ke universiti ini..
aku dan dia sama2 berjanji dan bersetia..
untuk sentiasa setia dan berpegang pada janji tang telah ditaburi~
aku sayang dia dan dia sayang aku...
berbekalkan rasa cinta n setia itu...

kami meneruskan jejak kaki ke menara gading ini...
masih seperti biasa...
gamba dalam kelas dia kot
posing2 kat tgga lak yea...

 apabila masih berhubung..
dan aku seringkali pulang ke rumah..
dan bertemunya...

dia sering menjemputku di SP..



keluar bersama - sama.
makan aiskrim sama2...
suka sangat...

suka sgt dia~


lepas mkn kek n aiskrim



ini semua masa semester 1 tahun 1...
sayang sangat kat dia...

then,
masuk jer sem 2..
aku jadik tersangat lah busy..
dan mungkin dia jugak..
jarang leh balik rumah...
jarang la jumpa..
hubungan dah jadi hambar...
sehinggalah aku seolah2 memberi dia kebebasan yang sepenuhnya..

aku membiarkan dia berkawan..
bergaul dengan kawan2nya...
bermain tarik tali mungkin dgn kawan2 perempuannya..

xsalah kalo aku kata perempuan2 ni  gedix tahap cipan..
ngahahahah...
harap muka jer cantik..
tp perangai...
nauzubillah...
pergi kelas pakai tudung..
keluar kelas??
dkat FB?
macam sial jer...
(kasar lak aku, bengang bila ingt balik)

agaknya dia melayan gak kot waktu tu...
hmmm.. sedey waktu tu..

pernah gak
aku buka fb dia..
n tuka status relationship daripada in a relationship to single..

mak aii...
ramai yang like n komen2...
cakap bagus la mcm ni... sama2 la kita single... hahaha..
hebat dowh..
delimma pompuan2 gedix kat UiTM..

xkira laki org ka, tunang org ka, bf org ka..
suma nk rembat weh...
meroyan sgt ker??

waktu tu tersangat lah aku tension...
smpailah..
hubungan kami bagai retak menunggu belah...
hmmm...
byk mggu gak la..
aku bersikap dingin dan xnk amik tahu tentang dia..
smpai tahap gantung hubungan ni...

setiap hari..
akan ada msg dr dia...
minta maaf...
jnji xbuat lagi..
xleh hidup tnpa aku...
huhuhuhu...

tp hati aku akan rasa membuak2 bila tringat balik...
bila jer nk maafkan dia..
aku tringt balik apa yg dia buat...

sedey sgt...
then,
setelah beberpa mggu..
aku menimbang tara utk membuat keputusan..

aku menerimanya semula..

and.. waktu nk pjuk tu..
sanggup lak dia datang Penang, tuk amik aku balik SP...
sweet sgt waktu tu...
walaupun dia mai ngn kawan dia..
ada lgi pixnyer..
salah satunya..
ada kat atas sekali tu...
haaa... pix utama...

sebelum balik.. singgah kat pantai QB dulu~


then, segalanya berjalan lancar...

aku memilihhnya dan berusaha melupakan segala yang berlaku...
hmmm...

dia selalu berkata... bahawa setiap doanya akan meminta agar kami  dijodohkan bersama..
agar jodoh kami akan sentiasa dipanjangkan...

sedangkan aku..
seringkali...  menduganya... jika tiada jodoh kita bersama suatu hari nanti...
terimalah dengan hati yang redha... jika aku bukan utknya... dan dia bukan utkku...
pesanku jua...
agar dia sentiasa mendahulukan keluarga terutama ibunya... berbanding aku...
jika ditakdirkan aku tidak diterima... aku rela mgundurkan diri....

namun,
jika difikirkan semula...
mampukah aku hidup tanpanya..
xdpt ku bayangkan dek akal..
jika suatu  hari, aku terjaga dari tidurku
aku dapati dia tiada lagi di sampingku..
tiada lagi cintanya utkku...
apa akan jadi pada duniaku???


oh tidakk
aku xkan membenarkan ia berlaku..
aku mencintainya..
dan aku yakin...
cinta itu dari Allah...

ya..

cinta itu datang dari Allah...

sepanjang perhubungan kami..
kami masih menjaga adab pergaulan..
mungkin tidak seperti pasangan2 couple yang lain...

bukan lah hal ini utk dihebohkan...
bukan utk memuji diri..
tapi..
kami masih sedar..
kami hanya mempunyai ikatan hati..
bukanlah ikatan yang sah..

aku redha dan dia juga redha...

dan mungkin suatu hari nanti..
ada jodoh kami bersama..
kami tetap bersama hingga ke akhirnya...
aku bahagia memiliki hatinya..
dan dia juga begitu...

wasalam...




lagi foto2 bersamanya .......

dekat Sg Merbok

wah2 posing~

ni waktu baiki tpon..

nak ckit

wah.. cantik cincin..
gamba raya yang diedit...hahaks.. edit xjadik

No comments:

Post a Comment