anniverssary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, January 7

Gemuk Vs Kurus

Assalamualaikum.

Hola2 uolss.

Hari ni aku nk kongsi sedikit rasa atau keluhan hati ttg perkataan 'GEMUK'.
hahaha.. Chewahhhhh....

Firstly,
Gemuk itu bg aku satu perkataan yg sgt2 sensitif buat masa ni..
sbb apa?
sbb aku dah panas telinga denga org tegur aku ttg body.. aiyokkk..

Antaranya seperti:

"Awak nampak berisi"
"makin sihat nampak"
"patut la penat pakai wedges kalo BODY mcm tu"
"awak semakin gemok"

dan macam2 lagi ayat yg panas telinga..

yeah, aku akui aku smakin berisi

GEMUK oo gemuk...
memang perkataan ni tiap2 hari menghantui aku...

bgun pagi, tgok cermin.
Ya Allah, gemuknya aku...

Then, kadang2 bila kuar n terpandang org lain yg kurus..
tiba2 rasa cemburu, jeles lak..
nak jadi kurus balik seperti 4-5 tahun lepas...
saba je la...

tp ada juga fikiran..
untung jugak mmpunyai body yg kurang menarik atau x menarik sgt..
sbb bebas dr pandangan lelaki2..
bebas dari rebutan lelaki2..
itu kalo nk positifkan dri..hahaha
kalo kurus, suma lelaki suka, suma lelaki akan pandang dalam pandangan yg berlainan.. mungkin...
Oleh itu,  aku fikir ada baiknya xmiliki body yg mnrik..

Tapi, kadang2 rasa sedih lak.. bila ramai yang tegur..
ramai yang kutuk..

Ya, memang aku xsempurna mcm korang..
tp aku pon manusia jugak..
mungkin aku ada kelebihan lain yang korang xda..
MUNGKIN...

sbb Allah itu Maha Adil.
mungkin Allah bagi nikmat cantik n kurus kepada korang..
dan tidak pada aku.
dan mungkin Allah sedang merencanakan nikmat lain untuk aku..
Mungkin aku x cantik mcm korang, yg kurus, tinggi dan langsing.. itu hak korang.. 

Dan utk itu, aku akan berusaha. berusaha utk kembali seperti dulu..
39KG!!!

Thanx sbb sudi membaca..

Love uolsss suma..

No comments:

Post a Comment